Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva
Zdražilová, Lucie ; Menšík, Miroslav (oponent) ; Kremlička, Antonín (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Protože lidé jsou čím dál častěji vystavováni mimořádným událostem je důležité, aby věděli jak se mají v těchto případech chovat. Pouze vzdělaný občan dokáže pomoci minimalizovat následky. Důležité je začít vzdělávat děti a mládež už na základních, středních i vysokých školách. A proto potřebujeme dobře vzdělané a informované pedagogy. V první části práce jsme se zabývala charakterizací ochrany obyvatelstva a její historii v našich podmínkách. Dále jsem popsala legislativní vymezení této problematiky. V další části jsem popsala jednotlivé organizace, které poskytují další vzdělání pro pedagogy. V konečné části jsem se věnovala současnému stavu vzdělávání, jeho zhodnocení a také budoucímu vývoji.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků vybraných knihoven v Praze
Bartůňková, Monika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje pracovníků vybraných knihoven v Praze. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat stávající stav dalšího vzdělávání pracovníků vybraných knihoven v Praze. Cílem je také analyzovat způsoby vzdělávání a rozvoje těchto pracovníků v knihovnických zařízeních a jejich nabídky. Práce má také za cíl analyzovat, čím se nabídka vzdělávacích aktivit liší od běžného stavu a v době krize. Dalším cílem je komparovat rozdíly ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách v Praze. Posledním cílem je na základě zjištěných výstupů šetření analyzovat odchylky ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách a navrhnout možná zlepšení a doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práce jsou popsána východiska tématu, jako je vzdělávání a vzdělávací organizace, rozvoj a řízení pracovníků, vzdělávání pracovníků, strategické pojetí vzdělávání pracovníků, strategické dokumenty, řízení lidských zdrojů, modely řízení lidských zdrojů apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření. Praktická část práce analyzuje objekty šetření, identifikuje oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraných knihovnách v Praze. Rovněž komparuje rozdíly ve způsobu vzdělávání pracovníků v...
Analýza managementu kvality vybrané organizace
Kolečková, Barbora ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast managementu kvality vybrané vzdělávací organizace. Cílem diplomové práce je identifikovat klíčové oblasti managementu vzdělávací organizace a na základě analýzy stávajícího stavu navrhnout možná zlepšení k zajištění dlouhodobě úspěšné a konkurenceschopné organizace. V diplomové práci jsou popsána východiska tématu jako je vzdělávání, vzdělávací organizace, širší pojetí managementu a jeho funkce, aplikační aspekty managementu, principy zásady managementu kvality se specifiky ve vzdělávání, přístupy k nastavování systémových opatření k navýšení kvality ve vzdělávací organizaci apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření, výstupy, návrhy a doporučení k navýšení kvality vybraných oblastí. U těchto oblastí jsou zkoumány zejména procesy ovlivňující úspěšnost organizace a efektivitu činností. Výzkumné šetření práce je zaměřeno na tři konkrétní oblasti s procesy, které jsou pro udržitelnost organizace nejvýznamnější, a to komunikace v rámci marketingových aktivit souvisejících se získáním nových klientů, komunikací se stávajícími klienty a přihlašování klientů do kurzů opět s členěním na tyto dvě cílové skupiny. V návaznosti na naplnění cíle práce je zvolena metoda obsahové analýzy současného stavu jednotlivých procesů v organizaci, dotazníkového...
Etické podmínky řízení a jeho vliv na zaměstnance vzdělávacích organizací
Suchánek, Pavel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkami vlivu etických aspektů managementu na zaměstnance vzdělávacích organizací různých druhů zřizovatelů, ať se jedná o organizace zřizované státem, církvemi nebo soukromými subjekty. V teoretické části je, po vymezení základních pojmů spojených s touto prací, proveden popis některých hlavních etických teorií ovlivňujících etiku v řízení organizací. Následující část se zabývá vymezením termínu etické klima organizace včetně jeho rozdělení na jednotlivé typy a následuje detailní popis jejich vlivu na pracovní postoje zaměstnanců, na jejich chování, psychologické stavy a projevy. Další část se zabývá popisem systému etických programů v organizaci, které mají za úkol kultivovat etické podmínky, a tím pozitivně ovlivňovat organizační etické klima. Následně je uveden popis etického leadershipu a jeho vlivu na postoje zaměstnanců k vedení organizace a vlivu na chování zaměstnanců. Ve výzkumné části jsou zjišťovány odpovědi na otázky: Jakým způsobem probíhá etické řízení managementem vzdělávacích organizací a jak vnímají toto řízení jejich zaměstnanci? S jakými etickými problémy se v organizaci zaměstnanci setkávají a jak tyto problémy řeší jejich management? Jak ovlivňuje etické řízení úroveň etického klimatu v organizaci, pracovní výkony zaměstnanců, jejich vztah k...
Kompetence vedoucího akademického pracovníka vzdělávací organizace
Doležalová, Helena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a kompetenční model vedoucího akademického pracovníka na vysoké škole. Termín "kompetence" lze chápat jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot daného jedince, které mu umožňují "kompetentní" (neboli způsobilý) výkon v některé z oblastí jeho činnosti. Dále lze takto označit schopnost člověka správně jednat v určité situaci na základě využití vlastních zdrojů (schopností, dovedností, vědomostí atd.). Definice kompetencí pracovníků působících ve vzdělávacích institucích jsou důležité nejen v oblasti kurikulární, kdy daný jedinec ve výchovně-vzdělávací oblasti ovlivňuje osobnostní rozvoj jednotlivců či skupiny, ale i z pohledu hierarchie pracovníků zahrnující vymezení odpovědností a pravomocí (kompetencí). Práce vymezuje pojmy jako vedoucí pracovník a vysoká škola, kdy tento typ škol můžeme dále rozdělit na veřejné, státní a soukromé vysoké školy. Diplomová práce analyzuje kompetence vedoucích akademických pracovníků vysokých škol, děkanů fakult a vedoucích kateder/ústavů, zkoumané na vzorku veřejných vysokých škol se sídlem v Praze. Tyto kompetence jsou následně komparovány mezi sebou, tedy jedná se o porovnání kompetencí děkanů fakult a příslušných vedoucích kateder/ústavů na dané fakultě. Ve výzkumné části jsou na...
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva
Zdražilová, Lucie ; Menšík, Miroslav (oponent) ; Kremlička, Antonín (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Protože lidé jsou čím dál častěji vystavováni mimořádným událostem je důležité, aby věděli jak se mají v těchto případech chovat. Pouze vzdělaný občan dokáže pomoci minimalizovat následky. Důležité je začít vzdělávat děti a mládež už na základních, středních i vysokých školách. A proto potřebujeme dobře vzdělané a informované pedagogy. V první části práce jsme se zabývala charakterizací ochrany obyvatelstva a její historii v našich podmínkách. Dále jsem popsala legislativní vymezení této problematiky. V další části jsem popsala jednotlivé organizace, které poskytují další vzdělání pro pedagogy. V konečné části jsem se věnovala současnému stavu vzdělávání, jeho zhodnocení a také budoucímu vývoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.